Wednesday, March 16, 2011

RINTIHAN SANG HAMBA

dalam kesepian nan penyepiaan,
aku temui jawapan,
aku jumpai penyelesaian..

di keheningan syahdu,
kedengaran rintihan sang hamba yg sayu,
memohon menjahit sejadah iman yg kian layu..

di saat aku membelek lembaran kalamMU,
seolah aku gagah berdiri,
aku bisa bernafas kembali..

'Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan, "Kami telah beriman," dan mereka tidak diuji' (29:2)

' Ataukah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga padahal belum datang kepadamu cubaan seperti yang dialami orang-orang yg terdahulu sebelum kamu' (2:214)

subhanallah alhamdulillah allahuakbar..aku hambaMu yg khilaf,sering terleka,sering terlena..bila saat diuji, baru kini aku sedar..aku hambaMu yang hadir ke dunia hanya untuk mengabdikan diri kepadaMU..

ya Allah, andai ujian seperti ini bisa mendekatkan aku denganMU..berikan aku kekuatan dan kepasrahan dalam menjalani kehidupan ini..sesungguhnya semua ini bersifat sementara..dan aku menanti kebahagian hari esok yang kekal selamaya..


No comments:

Post a Comment