Tuesday, March 15, 2011

INGIN KU MENYEPI

saat ini,
terasa ingin menyepi,
ingin membawa diri,
ingin berlari ke destinasi yg tak pasti..

menyepi bukan beerti aku tewas,
bukan beerti aku kalah,
bukan beerti aku gagal,
bukan beerti aku berputus asa..


tetapi menyepi kerana ingin mencari,
sesuatu yang hilang,
hilang entah kemana,
hilang entah kenapa..

ku mencari-cari,
ku berlari ke sana sini,
ku meraba-raba dalam kegelapan,
namun masih tidak kutemui jawapan,

Ya Allah, sinari kegalapan malamku,
dengan cahaya rembulanMU,
agar tampak 'sesuatu' yang ku cari..
agar ku kutemui jawapan yg ku gali..

Ya Allah,
beri aku kekutaan,
beri aku jawapan,
beri aku petunjuk,
jangan Kau biar aku berhenti 'disini',
kerana perjalanan ku masih panjang,
perjalanan sang musafir,
pengutip pahala buat bekalan di hari muka..


2 comments:

  1. olololo bakpo nok menyepi pulok nyo?

    sob sob sob

    ReplyDelete
  2. adik

    menyepi tu kadang2 lebih baik kan..
    menyepi mencari jiwa hamba..
    menyepi berkhalwat bersamaNYA..

    but..hidup perlu diteruskan:)

    ReplyDelete