Wednesday, April 13, 2011

TIDAK AKAN PERNAH BERHENTI..

Terlalu sukar untuk mengerti,
Terlalu susah untuk memahami,
Tapi apa yang pasti,
Aku tidak akan pernah berhenti..

Terlintas di sudut hati kecil ini,
Apakah makna semua ini?,
Apakah ianya petanda aku harus berhati-hati?,
Atau ia sekadar sekelumit ujian Illahi?..

Menelusuri sebuah perjalanan,
Sambil mencari erti kehidupan,
Sambil belajar erti kematangan,
Demi menggarap selautan keberkatan..

Hari demi hari aku tempuhi,
Detik demi detik aku jalani,
Ujian demi ujian aku dihujani,
Aku memohon pada MU kekuatan menghadapi semua ini..

Andai kebahagian itu yang terbaik,
Anugerahkan aku kebahgiaan yang hakiki,
Andai penderitaan itu yang terbaik,
Beri aku ketenangan yang abadi..

Tunjuki langkahku,
Pimpimlah helaan nafasku,
Tarbiyyahlah hati nuraniku,
Kerana aku bukan siapa-siapa,
Aku hamba abdi MU,
Yang sentiasa bersedia untuk sebarang kemungkinan,
Kerana Kau lebih tahu yang terbaik untuk ku..

“Ya Allah, andai penghidupan ini yang terbaik, maka hidupkanlah aku dalam keimanan dan ketaqwaan..Andai kematian ini yang terbaik, maka matikanlah aku disaat aku bertuabat kepadaMU..andai kebahgiaan ini membawa aku ke syurgaMU, kekalkanlah ia bersamaku..namun, andai kebahgiaan ini menjadikan aku lalai, beri aku peringatan, agar aku lebih dekat denganMU..”

No comments:

Post a Comment