Friday, December 3, 2010

JOM BUAT BUSINESS!

Alhamdulillah dengan izinNYA, blog 'ladang ternak' ini direalisasikan.
Bukan membuka 'business' perladangan mahupun penternakkan biasa-biasa tapi ingin membuka 'business' perniagaan yang pasti hasilnya cukup lumayan dan mengguntungkan.

"Wahai orang-orang yg beriman!Mahukah kamu Aku tunjukkan suatu perdagangan yang mengguntungkan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih"- As Saff:10


Wah! Untungkan 'business' yang Allah tawarkan? Namun, apakah erti 'business' yg dimaksudnya? 'Business' kecantikkan? 'Business kesihatan?
Semuanya tidak. Allah mmberi tawaran perniagaan yang menguntunggkan adalah bila mana,

"Kamu beriman kepada Allah dan RasulNYA dan berjihad di jalanNYA dengan harta dan jiwa kamu. Itulah yang lebih baik jika kamu mengetahui"As Saff:11


Itulah perdagangan yang mengguntungkan yang dimaksudkan Allah. Namun, di penghujung ayat 11, 'jika kamu mengetahui' membuktikan bahawa tidak ramai yang sedar akan perniagaan ini menjanjikan suatu pulangan yang cukup lumayan.Tidak ada yang lagi istimewa melainakan terlepas dari siksa neraka yang menyakitakan lagi menyiksakan.

Kerana ingin menyahut seruan imbalan lumayan tawaran dari Yang Maha Berkuasa ini, berbekalkan sedikit ilmu dan pengalaman, moga-moga perkongsian dalam blog ini memberi manfaat dan membasahi hati-hati yg gersang.

"sampaikanlah walau sepotong ayat"

No comments:

Post a Comment