Sunday, December 5, 2010

BUAT AHLUL BAIT TERCINTA

Tulisan, catatan dan warkah ini, khas ku tujukan buat ahli baitku...


“Dan Dialah yang menyatukan di antara hati mereka (yang beriman). Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatu padukan di antara hati-hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatupadukan di antara (hati) mereka. Seungguhnya Ia Maha Kuasa lagi Maha Bijaksana” (Al Anfaal ayat 63)


Kerana cintaNYA, kita berkasih sayang dan saling menyintai. Pastinya perpisahan yang sementara ini, akan membenihkan kerinduan antara kita. Apa tidaknya, segala suka duka, pahit, manis kita telan bersama.Pastinya setiap ejekan dari Syamim, setiap kutukan dari Atiq, setiap 'pahanan' dari Nisa, setiap gelak ketawa dari Atiqah, setiap gurau senda dari K Jen, setiap gelagat dari Iewa pasti aku rindui. 

Moga setiap mutiara perkongsian, kalam nasihat dan teguran kita ambil ibrah dari disetiap sudut. Moga kita masing-masing dapat berlapang dada demi membaiki diri masing-masing.
Moga kepulangan kita, dapat membaiki iman& taqwa. Moga masa kita terisi dengan pengisian, tidak kira apa bentuk sekalipun.Moga kita menjadi hambaNYA yang solehah.


Akhir kalam,diriku mohon kemaafan andai disepanjang kita berukhwah, kalian ada yang terluka dalam atau cetek. Halalkan setiap makan minum. Diri ini terlalu menyintai kalian keranaNYA dan diri ini pasti sepastinya kalian pun sama.Moga Allah pertemukan kita lagi. Andai bukan disini, moga kita bersua di JannahNYA yang damai. Jaga diri, jaga iman, doakan daku dalam doamu.


Doa seorang saudara kepada saudaranya yang lain (sedangkan saudaranya itu tidak mengetahui doa tersebut) adalah doa yang pasti diperkenankan, di sisinya terdapat malaikat yang ditugaskan di mana setiap kali ia mendoakan kebaikan atau keselamatan untuk saudaranya, malaikat yang ditugaskan itu berkata: Amin dan bagimu seperti itu juga”. (Hadis riwayat Muslim).








2 comments:

  1. Salam
    Nice writing..dah balik sini br discover ur blog..ape laa
    Btw love u too kema :)
    You r a never replaced friend~

    ReplyDelete